Tiitto Median yritystarina

Unelmasta yritykseksi


Vuoden 2020 alussa perustettu Tiitto Media on huolellisen suunnittelun ja haaveilun tulos.
Marjo oli pitkään hautonut unelmaa omasta yrityksestä, jonka liiketoiminta nojaisi hänen vahvuuksiinsa ja kykyihinsä. Marjoa kiinnosti yhdistää oma ainutlaatuinen tarinaosaamisensa toiminnaksi, joka ulottuisi bisnesmaailman faktoista elokuvamaailman fiktioon. Kaiken taustalla kulkisi punaisena lankana tarinallisuus, jonka avulla epämääräisistä jutuista syntyisi tärkeitä, mieleenpainuvia tarinoita.

Yritystarinoiden rakentamista


Marjo oli hakenut polkuaan koko uransa ajan. Nuorena toimittajana MTV:n Uutisissa hän ihastui toimittajan mahdollisuuteen olla luvan kanssa utelias ja tavata kiinnostavia ihmisiä presidenteistä rokkitähtiin. Journalististen tarinoiden jälkeen häntä alkoi kiehtoa yritysten tapa rakentaa omaa kertomustaan – ja ne ristipaineet, joita yritysten tarinat kohtasivat. Yritystarinoiden rakentaminen tuli tutuksi niin mediateollisuudessa kuin lääkemaailmassakin.
  • Anu Perrotta
    Marjo on todellinen viestinnän ammattilainen, jolla on vahvat näytöt sekä sisäisestä että ulkoisesta viestinnästä. Hän tähtää aina lisäarvon ja tarkoituksen tuottamiseen. Marjo hallitsee laajoja asiakokonaisuuksia ja työskentelee energisesti ja hyväntuulisesti.
    Anu Perrotta, MTV:n entinen markkinointijohtaja
    MTV
  • Esko Kumpunen
    Olen työskennellyt useissa Marjon koordinoimissa yritysviestinnän projekteissa. Yhteistyö Marjon kanssa on helppoa, sillä suunnittelutyötä tilatessaan Marjo on joukkuepelaaja. Hänellä on vahva ymmärrys yritysviestinnästä ja pitkä kokemus journalismista sekä halu tehdä asiat hyvin. Marjo on myös neuvokas ja peloton, mikä on tullut ilmi, kun yhteisissä projekteissamme on otettu käyttöön uusia metodeja ja tekniikoita. Kokemuksensa ja myönteisen asenteensa ansiosta Marjo on kollega, johon voi luottaa.
    Esko Kumpunen, Art Director
    SmartPX
  • Heikki Rotko
    Työskentelin tiiviisti Marjon kanssa ollessani MTV:n toimitusjohtaja. MTV:n strategia- ja brändiuudistuksen onnistuminen nojasi pitkälti viestinnän onnistumiseen. Marjo todisti kykynsä sekä viestinnän strategisena suunnittelijana että yksityiskohtien toteuttajana. Hän oli oikea käteni, kun valmistelin julkistusta ja kirjoitin blogeja, kolumneja ja puheita. Voin lämpimästi suositella Marjoa – hän on nopea, luotettava, viisas ja sanansa mittainen.
    Heikki Rotko, hallituksen puheenjohtaja
    Choicely Ltd

Uusi ulottovuus tarinan­kerronnassa


Keski-iän kriisin kolkutellessa Marjo ryhtyi vakavissaan pohtimaan, voisiko vielä ottaa haltuun uuden ulottuvuuden tarinankerronnassa; täysin fiktiiviset tarinat. Marjo opiskeli ensin vapaa-ajallaan Kriittisessä kirjoittajakoulussa ja päätti sitten heittäytyä kokopäiväiseksi käsikirjoittamisen maisteriopiskelijaksi. Pari vuotta myöhemmin, MA in screenwriting –tutkinto taskussaan, hän tiesi haluavansa luoda kaikesta oppimastaan jotakin uutta ja ainutlaatuista.

Tiitto Median missiona on kiehtovien, hauskojen ja tärkeiden tarinoiden kertominen. Yritys haluaa tarinoiden avulla mahdollistaa menestyvän liiketoiminnan asiakkailleen. Tarinat ovat tärkeä erottautumistekijä maailmassa, joka on täynnä hälyä.

Kaiken taustalla kulkisi punaisena lankana tarinallisuus, jonka avulla epämääräisistä jutuista syntyisi tärkeitä, mieleenpainuvia tarinoita.