Satu puuttuvasta viestintäsuunnitelmasta
16.2.2022
Harkintakyky pelastaa kaaoksessa
18.3.2022
Show all

Mikä ihmeen yritystarina?

Yritystarina voi olla muutakin kuin muutama rivi piilotettuna yrityksen nettisivuille. Se voi olla viestinnän ja markkinoinnin selkäranka eli tarina, joka kiinnostaa aidosti kaikkia sidosryhmiä.

Moni yrittäjä tuntee piston sydämessään aina kun puhutaan yritystarinoista. He kokevat olevansa aivan tavallisia putkimiehiä, partureita, kiinteistövälittäjiä tai puutarhureita, eivätkä tule ajatelleeksi sitä, että heidänkin yrityksellään on tarina.

Tuota tarinaa voi hyödyntää monin tavoin. Toki se kannattaa sinne nettisivuillekin laittaa, mutta sillä voi tehdä paljon muutakin. Parhaimmillaan yritystarina muodostuu kiinteäksi osaksi yrityksen viestintää ja markkinointia. Sen osasia nähdään yrityksen somekanavissa ja uutiskirjeissä. Se inspiroi yrityksen mainontaa. Puhumattakaan siitä, että se motivoi työntekijöitä paiskimaan hommia entistä ahkerammin.

Yritystarinan tärkein funktio on kuitenkin asiakkaiden sitouttaminen yritykseen ja sen tuotteisiin. Hyvä tarina vetää asiakasta puoleensa kuin hunaja nalle Puhia. Syntyy tunnereaktio, ja asiakas on myyty.

Haluatko kuulla lisää ajankohtaista keskustelua yritystarinoista ja viestinnästä? Katso Xennek Oy:n tekemä somelive aiheesta täältä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *