Ajankohtaista

18.9.2023

Osaatko ostaa viestintää?

Viestintäpalvelujen ostaja tarvitsee aikaa, rahaa ja selkeyttä. Helppoa, eikö? 😉 Viestintäpalveluiden ostaminen voi muuttua haastavaksi silloin, kun ostaja ei ole kirkastanut itselleen viestinnän tavoitteita. Joskus myös […]
15.3.2023

Kouluta asiantuntijoistasi parempia viestijöitä

Pomo hei, onko tiimisi täynnä rautaisia osaajia, joiden taitavuutta ei tunnisteta tiimisi ulkopuolella? Piilottavatko vaatimattomat ammattilaiset kynttilänsä visusti vakan alle? Haluaisitko, että heidän osaamisensa saisi ansaitsemansa […]
17.2.2023

Hyvä pitchaus kiehtoo ja vakuuttaa

Pitchauskierrokset vaanivat nykyään jokaisessa tilaisuudessa. Pitääkö niitä pelätä vai syleillä?  Seurasin eräässä tilaisuudessa, kun liuta yrittäjiä joutui yllättäen esittelemään itsensä nasevasti 30 sekunnissa. Pitchauksista näki, että osa oli taitoa […]
30.5.2022

Vinkki valmistuville: panosta viestintään ja luovuuteen

Heti kärkeen – lämpimät onnittelut kaikille koulunsa päättäville ja intoa ja onnea uusiin polkuihin! Elätte inspiroivaa aikaa👍. Haluaisin viestintä- ja tarina-ammattilaisena antaa muutaman vinkin, jonka uskon […]
18.3.2022

Harkintakyky pelastaa kaaoksessa

Viestintäammattilaisen työtä pidetään usein ”vain” sanojen ja esiintymisen hiomisena. Viime aikojen kriisit ovat kuitenkin paljastaneet viestijän tärkeimmän taidon: harkintakyvyn.  Ammattilainen punnitseekin paitsi sanansa myös tekonsa kultavaa’alla. […]
13.1.2020

Viestinnän ammattilainen ristiriitojen ratkojana

Viestinnän ammattilaiset pääsevät usein pätevöitymään ristiriitatilanteiden hoitamisessa. Viestintää tarvitaan apuun yrityksen haastavissa tilanteissa, joissa tunteet saattavat käydä kuumina ja valtasuhteet aiheuttaa kahnauksia. Viestijät ovatkin parhaimmillaan taitavia […]
3.2.2020

Asiantuntijasta brändiksi

Monet yritykset kouluttavat asiantuntijoistaan ajatusjohtajia ja brändilähettiläitä, joiden puoleen media ja muut sidosryhmät kääntyvät vastauksia etsiessään. Olipa kyseessä sitten tietoturva, koulutus tai vaikka kiinteistöhuolto, joka alalla […]
28.2.2020

Toimitusjohtajan viisi viestinnän sudenkuoppaa

Toimitusjohtaja on usein firman johtohahmo ja keulakuva paitsi ydinbisneksessä, myös yrityksen viestinnässä. Häneen ruumiillistuvat yrityksen arvot ja visio tulevaisuudesta. Jos toimitusjohtaja kompuroi viestinnässään, se heijastuu laajalle. […]
14.5.2020

Viisi vinkkiä vaikeaan esiintymis­tilanteeseen

Tämä poikkeuskevät on tuonut arkeemme epävarmasti puhuvat asiantuntijat niin televisiossa kuin räjähdysmäisesti suosiotaan kasvattaneissa webinaareissakin. Myönnetään; esiintymistilanteet ovat usein olleet vaikeita. Selitäpä itse mysteeriviruksen mekanismeja tai […]