Oletko sinä tai organisaatiosi tilanteessa, jossa jokin virhe uhkaa suistaa toiminnan raiteiltaan? Tulviiko kielteistä palautetta kaikista mahdollisista kanavista? Onko ilmassa pelkoa, epätietoisuutta tai puhdasta paniikkia? Istu […]
Aitouden vaatimus roikkuu painavana yritysten ja vaikuttajien niskassa. Mutta mitä se tarkoittaa? ”Olen vain aito oma itsesi!” Yhä useampi meistä saa tämän neuvon, kun kysyy, miten […]
Pamppaileeko sydän, kuivuuko suu ja kastuvatko kainalot juuri silloin, kun astelet esiintymislavalle? Esiintymisjännitys tai -pelko on monen työkseen esiintyvän vakituinen seuralainen. Kun on aika astua lavalle […]
Yrittäjä, toimittaja, viestijä ja kirjoittaja Marjo Tiitto täyttää 50 vuotta torstaina 11. tammikuuta. Hän on ehtinyt uransa aikana omistautua niin faktan kuin fiktionkin kirjoittamiselle. 50 vuoden […]
Viestintäpalvelujen ostaja tarvitsee aikaa, rahaa ja selkeyttä. Helppoa, eikö? 😉 Viestintäpalveluiden ostaminen voi muuttua haastavaksi silloin, kun ostaja ei ole kirkastanut itselleen viestinnän tavoitteita. Joskus myös […]
Pomo hei, onko tiimisi täynnä rautaisia osaajia, joiden taitavuutta ei tunnisteta tiimisi ulkopuolella? Piilottavatko vaatimattomat ammattilaiset kynttilänsä visusti vakan alle? Haluaisitko, että heidän osaamisensa saisi ansaitsemansa […]
Pitchauskierrokset vaanivat nykyään jokaisessa tilaisuudessa. Pitääkö niitä pelätä vai syleillä? Seurasin eräässä tilaisuudessa, kun liuta yrittäjiä joutui yllättäen esittelemään itsensä nasevasti 30 sekunnissa. Pitchauksista näki, että osa oli taitoa […]
Heti kärkeen – lämpimät onnittelut kaikille koulunsa päättäville ja intoa ja onnea uusiin polkuihin! Elätte inspiroivaa aikaa👍. Haluaisin viestintä- ja tarina-ammattilaisena antaa muutaman vinkin, jonka uskon […]
Viestintäammattilaisen työtä pidetään usein ”vain” sanojen ja esiintymisen hiomisena. Viime aikojen kriisit ovat kuitenkin paljastaneet viestijän tärkeimmän taidon: harkintakyvyn. Ammattilainen punnitseekin paitsi sanansa myös tekonsa kultavaa’alla. […]
Viestinnän ammattilaiset pääsevät usein pätevöitymään ristiriitatilanteiden hoitamisessa. Viestintää tarvitaan apuun yrityksen haastavissa tilanteissa, joissa tunteet saattavat käydä kuumina ja valtasuhteet aiheuttaa kahnauksia. Viestijät ovatkin parhaimmillaan taitavia […]
Monet yritykset kouluttavat asiantuntijoistaan ajatusjohtajia ja brändilähettiläitä, joiden puoleen media ja muut sidosryhmät kääntyvät vastauksia etsiessään. Olipa kyseessä sitten tietoturva, koulutus tai vaikka kiinteistöhuolto, joka alalla […]
Toimitusjohtaja on usein firman johtohahmo ja keulakuva paitsi ydinbisneksessä, myös yrityksen viestinnässä. Häneen ruumiillistuvat yrityksen arvot ja visio tulevaisuudesta. Jos toimitusjohtaja kompuroi viestinnässään, se heijastuu laajalle. […]
Tämä poikkeuskevät on tuonut arkeemme epävarmasti puhuvat asiantuntijat niin televisiossa kuin räjähdysmäisesti suosiotaan kasvattaneissa webinaareissakin. Myönnetään; esiintymistilanteet ovat usein olleet vaikeita. Selitäpä itse mysteeriviruksen mekanismeja tai […]